onsdag 22 april 2009

Nu går det...

Nu ska det gå att skriva komentarer för er som inte lyckats tidigare. Var tydligen någon iställning som bara gav de som har klickat på att följa mig blogg som fick skriva, men nu ska det vara ordnat. Så kom igen och komentera.

Är fortfarande hemma och är sjuk, men imorgon ska jag till jobbet är ju skit tråkigt att bara sitta hemma när man inte är helt däckad. Samtidigt är det nog tur att jag inte är helt däckad för då skulle nog Ilex bli helt galen på mig. Tur man har en snäll sambo som ställer upp och aktiverar honom lite när han kommer hem från jobbet.


För övrigt håller jag och Ilex på och tränar att Ilex ska sitta i hundgården helt själv utan att yla, skälla och kraffsa sönder dörren. Så var det nämligen när vi startade, men nu använder vi oss av klicker och han blir bara bättre och bättre. Tänk vad lite positiv belöning kan göra =)

Var för övrigt på valpkurs i måndags och träffade då Maria och tackade henne för att hon "övertalade" mig att skaffa en aussie. Är såååå himla nöjd med rasen och kan nu förstå dom som "hittar sin ras" och är den trogen resten av livet. Har själv alltid sagt att jag aldrig kan hålla mig till bara en ras då jag har sååå många som jag skulle vilja hinna med, men nu börjar jag tveka på den frågan. Kankse är det så att det är väldigt personligt och om jag skaffar en till aussie så blir jag inte lika nöjd, men just nu bara njuter jag av rasen och hans sköna stil. Tack Maria!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar