fredag 1 maj 2009

Trött av värmen.

Här ser ni en utslagen Ilex. Idag har han varit med på klubben och hjälpt matte i köket då vi anordnade Hälsingeklövern. Detta är en individuell tävling och en lag tävling. De tävlar i brukslydnaden, så alltså ingen special del. Tyvärr kom vår klubb tvåa i lagtävlingen och fick skänka bucklan till Bollnäs brukshundklubb, men nästa år......då kan jag och Ilex vara med och då ska ni få se på andra bullar ;-)
Ilex ligger nu och sover och andas tungt av värmen. Han gillar den verkligen inte. Hoppas det blir bättre ju mer han får vänja sig. Här ligger han på mitt smarta inköp av "handduk". Detta är en duk som kan blöter i kallt vatten, vrider ur och lägger på golvet. Hunden blir inte blöt men den kyler. Ingen av mina tidigare hundar har gillat den, men faktiskt så låg Ilex kvar på den ett bra tag. Jag fick även lägga den över h0onom och han sov vidare, så det svalkade nog skönt.

Själv tycker jag det är ganska så skönt med värme och mindre kläder. Allra helst på jobbet....det är nu mycket lättare att ta med sig 16 barn ut och leka.

Imorgon bär det av till Rättvik där det är marknad. Detta är en tradition att åka på och vi åker 2 gånger/år. Dax att fylla på strumpförrådet igen =)

Ut och njut av solen nu!!!!!

2 kommentarer:

  1. Vilken härlig bild!

    Blev lite intresserad av den duken,var har du hittat den?

    Kram Carro & Inca

    SvaraRadera
  2. Den har jag köpt på en hundutställning. Så nästa gång du kommer iväg titta i stånden runt om kring. Är faktiskt en jätte bra grej!

    SvaraRadera