lördag 30 maj 2009

Nu är det länge sedan.....sorry!















Nu var det verkligen länge sedan sist och det är ju inte så att det inte har hänt något utan jag har bara inte haft någon lust.

Så vart ska jag börja......40-års festen var jätte lyckad och kag och min familj åkte väll tillbaka till husvagnen vid två tiden, de sista hade kommit tillbaka vid 4 tiden. Så alltså en trevlig kväll.
Detta är efterrätten vid kalaset. En maffig chokladkaka med grädde och jordgubbar.
Så förra helgen vart jag gräsänkling (min Peter åkte bort och jobbade) så då passade jag på att umgås med mina vänner.
Här sitter vi utanför Pelles (ett gatukök i centrala Edsbyn). Vi käkade lite lunch och myste i solen.
När vi satt där i gådanro dök det upp två vänner till och vi bestämde oss för att gå på en promenad. Tyvärr kom det en lite regnskur under promenaden, men det var inget som stoppade oss utan vi fortsatte vår rutt och regnet avtog.
4 stora människor, 1 liten människa och 5 hundar deltog på promenaden =) Riktigt skönt var det.
Så vad har mer hänt sedan sist................????????????
Jo, vi har änligen fått tillbaka vårt räcke som har varit på blästring och målning, så nu är vi ett steg närmare en färdig altan.
Här håller Peter på att skruva fast det sista. Ragnar (katten) testar på en gång att gå lite balansgång på utsidan av räcket och Ilex har fått order om att hålla sig nära väggen. Matte är lite rädd att han ska kliva rakt igenom de stora hålen och ramla ner.
Nu ska bara jag och Peter komma överrens om vad vi ska ha som täcker de stora hålen i räcket...inte alltid det lättaste, men det löser sig alltif tills slut.
I morse vart jag gräsänkling igen..... Nu bär det av till Norge för Peter, åker på hans jobb årliga fiskaresa. Det som känns jobbigt är att han blir borta en HEL vecka. Hur ska vi överleva här hemma?????

1 kommentar:

  1. Jag tittar faktiskt inte på Eve tuttar även om det ser så ut =)

    SvaraRadera