måndag 23 mars 2009

I lördags fick jag och Ilex glädjen att vara hundvakt åt Hilo. (Det är också en Aussie som är ca 1 år gammal.) solen stålade på eftermiddagen pch hundarna hade det jätte roligt ute i snön och sammtidigt så fick jag lite sol på kinderna. Plockade fram strandsolen och satte mig i lä och mös en stund. Tänk va mysikt det är när det börjar bli vår. Älskar ju vintern också, men det är ändå skönt när man känner att solen strålar värmer mot huden.

För övrigt har det varit en lugn helg (som dom felsta helger är för mig). Skjutsade hem Hilo till sin matte och hussse vid tio tiden på kvällen så det var vårna lördag. Igår, söndag, slappade vi i soffan hela förmiddagen men sedan vart jag och Ilex lite effektiva (tack vare andra som drar i en, tack för det tjejer). Vi stack till skogen coch tränade lite sök för att sedan fortätta in på byn där vi tränade lite lydnad, eller lek som en annan håller på med ännu =) Direkt efter detta var vi bjuda hem till Peters pappa och Marita på middag. Skönt att slippa laga mat efter en träningsdag. Hängde där en stund för att sedan åka hem och fortsätta hänga. Å nu är det måndag igen.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar