fredag 27 mars 2009

Inte så mycket.

Ursäkta mig för att det inte blir så mycket till inlägg under veckorna. Dagarna rullar helt enkelt på alldeles för fort. Det säger bara poff så är det återigen fredag, men nu sitter jag här och vad ska jag säga.......

Kan börja träningsmässigt. Förra söndagen var vi väldigt aktiva och tränade både sök och början till lydnad. Lydnaden känner jag mig inte så orolig för, men söket kan nog bli mycket peppning då jag har en hund som är lite försiktig av sig ,och just nu lite mammig. Inte alls mot människor, utan dom är det bästa som finns, men att behöva gå iväg och leta något som man inte ser....vad är det för vits med det, undrar Ilex??? Tror också att detta släpper lite när han har fattat vad sök är och vad det är han ska göra. Jag är ändå positiv eftersom jag med Poker hade svårt att hålla honom kvar i sökrutan. Han ville hellre iväg och spåra vilt, det var ju mycket roligare än att leta människor. Men men...så var ju det också en fågelhund och jag har insett att hundarna faktiskt har lite instinkter i sig ;-)


Är verkligen supernöjd att jag har skaffat en aussie.

Skulle gärna vilja ha tillbaka både Poker och Musse också då de var helt underbara hundar. Saknar er varje dag, men är så glad för lille Ilex.
Här ligger han just när matte skriver detta inlägg under skrivbordet, med stolens ben som kudde. Det är väll mattes lilla pojke det...... =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar