måndag 2 mars 2009

Klickerkurs

I helgen har jag varit på klickerkurs. Med klickern tränar man hunden till att tänka vad det är matte eller husse vill att man ska göra. Hunden får alltså tänka själv och blir trött i huvudet snabbt. Jag var hjälp ledare för kursen och gick inte själv, men självklart hade jag Ilex med för jag passar alltid på att träna hund när det ges ett tillfälle. Ilex skötte sig exemplariskt och jag var och är så stolt över honom och hur bra han skötte sig.


På kursen deltog också Ilex två syskon. Izor träffar vi lite nu och då eftersom vi nästan bor grannar, men Indo kom ända från storstaden Stockholm för att delta på kursen. Detta var första gången vi träffade honom sedan vi hämtade våra valpar och det var så roligt att se hur han har utvecklats. Skillnaden var inte alls stor, ungefär samma höjd och bredd, men Indo har en halvsvans och Ilex bara en lite stump. Kändes konstigt att se en valp med sååå lång svans när man är van att se Ilex lilla stump som viftar.
Här ligger Ilex och väntar på att matte ska ha tid för honom, och tro inte att han låg så här stilla och var tyst hela tiden!

Hoppas vi snart får ett så bra tillfälle till att träna igen.

Kramen på er alla!

2 kommentarer:

  1. Heej !

    Vad kul att du också börjat blogga! Länkar från min hemsida om det är okej så vi hittar tillbaka :)

    Vad fin han är Ilex och stora börjar iallafall hanarna att bli!

    Kram Carro & Inca
    www.armidale.se

    SvaraRadera
  2. Hej,
    Instämmer med Carro - jätteroligt att du börjat blogga så vi kan få läsa lite om vad du och Ilex hittar på.
    Kram från den andra Erika och syster Ivra
    http://www.dahlskogs.se/hundliv

    SvaraRadera