söndag 20 september 2009

20 september

Har varit på en morgonpromenad tillsammans med Ilex. Tog genvägen genom skogen ut på Vischan vägen. Passade på att stanna och plocka blåbär i skogen. Det vart väll inga jätte mångder men det borde räcka till en blåbärspaj, mums.... Skönt att inte ha så mycket heller när det är dax att rensa.

Gårdagen var helt värdelö. Fick väll en del gjort hemma men jag får myror i brallan av att vara hemma en hel dag + kväll. Tror att det var därför jag kände ett behov att ta mig ut på promenad idag. Kände att jag försummande Ilex lite igår så idag får jag råda bot på det.

Vad som sker idag vet jag inte riktigt. Kanske blir det en tripp till Bolläns, skulle verkligen behöva köpa en ny tvättmaskin. Våran har börjat krångla när man ska knäppa igång den.

Nä, nu ska jag ta och göra ordning mina blåbär. Få se om jag bakar en paj på den nu också.

Ha en fantastisk dag!!!

2 kommentarer:

  1. Hej!
    Har dålig koll på läget hemma i Ovanåker, äre du sjukskriven nu eller jobbar du? Hoppas verkligen att du mår bra, tänker ofta på dig, Peter och magen. Kram från kusin Kristina

    SvaraRadera
  2. Jobbar för fullt, käre kusin. Räknar det att göra det fram till lucia. Sedan har jag plockat ut obetald semester. Känner att jag behöver lite tid hemma innan det är dax. Hoppas du kommer hem snart.

    SvaraRadera