fredag 18 september 2009

Jag lever.....

Vet inte om jag har något särskilt att skriva om, men vill i alla fall säga att jag lever =)
Lydnadsträningen med Ilex har börjat komma igång. Har varit på tävlingslydnads kurs och fått lite ny insperation och nya täningstips (kan alltid behövas). Har kommit på varför jag tappade suget för lydnaden.....det är ju trots allt tredje hunden som jag har fått börja med grunder med på en kort tid. Inte så roligt att stå och trampa med att träna in grunderna hela tiden, man vill ju komma vidare och se hur långt man kan komma. Hoppas verkligen att jag får den möjligheten med Ilex.

Så till min andra stora händelse i mitt liv.... Det lilla livet i min mage =) Magen växer, spänner och gör mig ibland nervös, men för det mesta är jag bara lycklig. Det sparkar och rör sig för fullt där inne. Känns oerhört häftigt samtidigt som det känns som det är en utomjording som försöker ta sig ut genom naveln (alltså läskigt). Min Peter tycker det är jätte läskigt när det rör sig och är överbesyddande redan ;-) Han tar bort min hand när han tycker att jag är för hårdhänt "Var försiktig" säger han hela tiden. "Du kan skada ungen". och då är det knappt att jag trycker något. Har alltid gillat vintern och julen, men i år längtar jag MYCKET extra....

3 kommentarer:

  1. Äntligen!!! Nu ser jag framemot att läsa varje dag, för nu tänker du väl skriva flitigt?? =P Puss o kram på dig!!

    SvaraRadera
  2. Inte kanska varje dag. Måste ju få ha ett liv också =) men jag ska försöka att skriva oftare än vad jag har gjort de senaste veckorna ;-)

    SvaraRadera
  3. Va roligt erika!!!
    Jag visste inte att ni skulle få en bebis! Jättegrattis!!
    Jag är ju lite efter och förstod ju inte det när vi sågs i somras. :D
    Hoppas det går bra för er!
    Många kramar från Ammi
    Indo skickar massa pussar till brorsan!

    SvaraRadera